Generation 2020

Karpatská nadácia spolu s partnerom projektu Generation 2020, Creative Industry Košice, otvára možnosť pre jednotlivcov, firmy a organizácie zapojiť sa do Tvorivých projektov.

Mladí ľudia bez ohľadu na ich štúdium či oblasť pôsobenia radi tvoria. Radi vytvárajú nové veci, robia tie staré lepšími, inovujú a hľadajú nové spôsoby ako sa to dá robiť inak. Medzi nápadom a reálnym výsledkom je náročná cesta. V projekte Generation 2020 vám dávame možnosť zistiť, ako túto cestu prekonať. Generation 2020 má za cieľ naučiť mladých ľudí realizovať vlastné nápady a podporiť ich zapájanie sa do spolupráce, vrátane tej medzinárodnej.

Prečo sa zapojiť?

• Máte chuť hľadať inovatívne riešenia a tvoriť?
• Radi robíte veci inak?
• Chcete sa naučiť ako vaše nápady naberú reálne kontúry?
• Ste aktívni vo svojom okolí a plní nápadov na zmenu?
• Potrebujete spoznať podobne zmýšľajúcich ľudí?
• Máte záujem inšpirovať sa skúsenými profesionálmi?

Aktívne zapojenie sa je otvorené študentom, pracujúcim, podnikajúcim, dočasne nepracujúcim aj ostatným jednotlivcom vo veku od 15 do 30 rokov.
Ak patríte do tejto skupiny, prihláste sa do 18. marca vyplnením tohto dotazníka.

 

Naším cieľom v projekte Generation 2020 je podporiť inovatívne myslenie mladých ľudí realizáciou samostatných Tvorivých projektov v tímoch.

Ako bude prebiehať spolupráca v Tvorivých projektoch

• S firmami a organizáciami vyberieme problémy a zámery, v ktorých by uvítali viac tvorivých riešení.
• Vyberieme 50 mladých ľudí a zostavíme približne päť 10-členných skupín. Ku každej skupine priradíme mentorov z marketingu, IT a kreatívnych odvetví. Pri selekcii uchádzačov budeme prihliadať najmä na váš záujem, entuziazmus a nadšenie (Píšte nám hneď. Počet miest je obmedzený!).
• Každej skupine bude pridelený jeden zámer, ku ktorému budete spoločne tvoriť invenčné riešenie – pracovať na konkrétnom Tvorivom projekte a učiť sa meniť nápady na realitu.
• Okrem mentorov vám v práci pomôžu na mieru šité tréningy (napríklad marketingu, tvorivého myslenia, riešenia problémov, základov dizajnu či iných oblastí) podľa projektu, ktorý budete realizovať.

Hlavným cieľom projektu Generation 2020 je vytvoriť cezhraničnú skupinu mladých aktivistov – Karpatskú regionálnu mládežnícku radu, ktorá bude nositeľom vízie projektu v budúcnosti. Karpatská nadácia bude aj po ukončení projektu radu podporovať a pracovať na zapájaní miestnych a regionálnych inštitúcií do práce s mládežou.

Medzi aktivity projektu patria aj:

• Kreatívne dni v Košiciach a v Užhorode s cieľom identifikovať miestne a regionálne potreby, ktoré je možné riešiť len v spolupráci s miestnymi alebo regionálnymi inštitúciami. Sú to sieťovacie podujatia zamerané na vytváranie kontaktov a partnerstiev. Výsledkom Kreatívnych dní budú Kreatívne zadania mladých účastníkov projektu, ktorí sa ich prostredníctvom rozhodnú riešiť reálne problémy miestnej samosprávy, školy, verejnej inštitúcie a pod.
• Vzdelávacie aktivity a tréningy mäkkých zručností pre mladých ľudí ako podpora profesionálov pri riešení zvolených kreatívnych projektov.
• Rezidenčné slovensko– ukrajinské stáže pre umelcov.

Projekt je financovaný z Nórskych fondov, Slovensko – Ukrajina: Spolupráca naprieč hranicou www.norwaygrant.sk.

Výška NFP: 297 088 EUR
Celkový rozpočet projektu: 330 097 EUR

Slovensko – Ukrajina: Spolupráca naprieč hranicou

Norway grants
www.norwaygrants.sk
Slovensko
Slovensko
KN_logo_centrovane-farebne-300x215
Hlavný partner: Karpatská nadácia

Partneri:

Karpat.nadácia Ukrajina
Karpatská nadácia Ukrajina
Creative industry košice
CREATIVE INDUSTRY Košice, n.o.

Basen, Kirkenes

BASEN, Kirkenes